Aktualności

Sesja we Wrocławiu

Ostrów Tumski to jedno z bardziej urokliwych miejsc we Wrocławiu. Nasza Srebrna Strzała prezentuje się tutaj wyśmieniciewink

Dream Team...

Jak wam się podobają amerykańskie Trucki w takiej scenerii? Każdy prezentuje odmienny custom styl...

Staramy się nadać każdemu pojazdowi trochę indywidualnego charakteru. Na nasze samochody udzielamy gwarancji na przeprowadzoną naprawę oraz opiekę po sprzedaży.

Zapraszamy do współpracysmile

COLUMBUS FAMILY

Przedstawiamy Państwu część z naszej nietuzinkowej oferty. Każdy z Ramów ma swój niepowtarzalny design. Każdy powstał z pasji i zamiłowania do motoryzacji.

Zapraszamy do współpracywink

Day at work

Day at work💪

Staramy się zrobić coś więcej niż tylko samochód. Chcemy aby był czymś unikatowym, dającym radość każdego dnia🤗

To co robimy wynika z naszej pasji i zamiłowania do motoryzacji. Zapraszamy do współpracy

Piękny Longhorn z naszej stajni

Ten piękny Longhorn Long bad budzi we mnie osobiste wspomnienia. Wyposażony w pneumatyczne zawieszenie i praktyczne schowki Ram Box posłużył mi do kilkudniowego wyjazdu do Sopotu. Podczas tej trasy miałem okazję go przetestować, ponieważ był on już zarezerwowany przez naszego klienta. Zaraz po powrocie trafił w dobre ręce Pana Grzegorza. Dziękujemy za zdjęcia i pozdrawiamywink

2019 Yenco Camaro o niewiarygodnej mocy!!

Unpublished

2019 Yenko Camaro z niewiarygodną mocą

Specialty Vehicle Engineer zapowiedziało 2019 Yenko Camaro o mocy 1000 koni mechanicznych, które można zamówić bezpośrednio u dilera Chevroleta. Jeżeli nigdy nie słyszałeś o Specialty Vehicle Engineer, używali oni kiedyś nazwy SLP. Było to za czasów gdy stworzyli pakiet Performance dla Pontiaca Firebirda. Zaczęli oni współpracować coraz bliżej z GM, co ostatecznie doprowadziło do tego, że zaczęli sprzedawać swoje auta bezpośrednio u dilera Chevroleta. Z rangi dostarczyciela pakietów Performance, urośli do twórców wyjątkowych modeli super-samochodów i w 2014 roku zmienili nazwę z SLP na Specialty Vehicle Engineering.

Obecnie głównie projektują niewiarygodnie mocne wersje pojazdów ze stajni GM, które Dodge Demona zmieniają w pokornego Diabełka. Ostatnim dziełem jest 2019 Yenko/SC Stage II Camaro. Bazuje on na Camaro SS i dostarczany jest z przebudowanym do 6.8-L V8 doładowanym kompresorem- Suercharged LT-1 i produkuje 1000 KM. To więcej niż dwa bazowe Camaro SS. Oferują również słabszą wersję o mocy 825KM lecz ta budzi mniejsze zainteresowanie, ponieważ nie przekracza cztero cyfrowej bariery.

Aby zamówić Yenko Stage II bazowe Camaro musi być wyposażone w pakiet Performance 1LE obejmujące magnetyczne amortyzatory, elektroniczną blokadę tylnego mostu, stabilizatory poprzeczne, powiększone chłodzenie silnika obejmujące chłodnicę oleju i dwie dodatkowe boczne chłodnice, chłodnicę oleju skrzyni biegów oraz dodatkową chłodnicę tylnego dyferencjału. Większe hamulce Brembo z 6-cio tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-ro tłoczkowymi z tyłu. Wyścigowe Fotele Recaro i regulowany tylny spojler.

To wszystko po to aby utrzymać 1000 konnego potwora na drodze. Aktualnie to największa moc jaką SVE obdarzyło swój samochód. Aby ją uzyskać ubrali silnik w bardzo wydajną głowicę z silnika LT4. Zainstalowali większy i wydajniejszy o 25% kompresor- Superchager niż w Stage I Camaro, większą przepustnicę, Katalizatory o większym przepływie oraz wydajniejszą pompę paliwową.

Cena nie została jeszcze ogłoszona ale szacuje się, że będzie to równowartość mniej więcej dwóch Camaro 1SS z pakietem Performance. Czyli jakieś $90000. Spróbujcie za podobną kwotę kupić jakikolwiek europejski samochód o zbliżonej mocy😏 Samochód nie spełnia ostrych norm emisji spalin w Kalifornii. Tak więc dla chcących nim poszarżować Californijczyków pozostaje tylko tor wyścigowy, a tych akurat nie brakuje w całych USA…wink

 

Unpublished

2019 Hennessey Heritage Edition Mustang

Hennessey Performance ustanowiło swój kolejny rekord, a mianowicie zbudowali i poddali tuningowi 10000 pojazdów. To jest bardzo duże osiągnięcie i kamień milowy w tego typy produkcji i doskonała okazja do uczczenia tego edycyjnym modelem HPE (Hennessey Performance Edition). 2019 Hennessey Performance Editon Mustang jest najnowszym ogierem, który opuścił stajnię i trafił na drogi, a inspiracją do jego powstania był 2018 Ford GT Heritage Edition. HPE Mustang otrzymał 5.0 litrowy Supercharged V8 produkujący 808 koni mechanicznych przy 7200 obrotach i moment obrotowy o wartości 677 Nm przy 4500 obrotach na minutę. Te parametry katapultują Mustanga do 60mph (97km/h) w 3,3s a wskazówka prędkościomierza przekracza 200mph (ponad322 km/h).

W Hennessey Performace kochają szaty w jakie ubrany został 2018 Ford GT Heritage Edition. Supersamochód, który dostarczyli na początku 2018 roku. Stąd wziął się przywilej do poddania tuningowi Mustanga i stworzenia auta jubileuszowego, aby uczcić dziesięciotysięczny zbudowany samochód. Spokojnie można zaryzykować stwierdzenie, że jest to najwspanialszy Mustang, jakiego kiedykolwiek zbudowali, a jego moc jest zwyczajnie diamentem spasowanym z niezwykłym wyglądem…

Sięgając 1991 HPE zmodyfikowało i ulepszyło multum high-endowych sportowych samochodów, muscle carów, exotic carów, trucków i SUVów. Przez te 27 lat HPE zbudowało i wypuściło na drogi liczne wersje Venom-powered Dodge Viper, Fodra Raptora do powstania którego inspiracją był Welociraptor i około setki naprawdę high-endowych Chevroletów Corvette i Camaro. Nie wspominając o liczbie rzuconych pojazdów napędzanych mocarnymi jednostkami Hellcat-powered Mopar.

Tym samym Hennessey CEO (najwyższe stanowisko zarządcze w przedsiębiorstwie) i założyciel John Hennessey chce podziękować wszystkim lojalnym klientom, współpracownikom oraz dilerom, a także najbliższej rodzinie. Wszystkim, którzy go przez lata wspierali, byli przy tym jak firma rosła w siłę, a także pomogli pchnąć powstałe projekty przez liczne ograniczenia w danym Stanie. Hennessey Herritage Edition Mustang jest sprzedawany jako kompletny produkt z własną specyfikacją techniczną powstały na bazie Mustanga GT. Pojazd dostarczany jest z fabryczną manualną 6-cio biegową przekładnią lub jako opcja z doskonałym 10-cio biegowym automatem. Mustang przychodzi w pięknych fabrycznych czerwonych szatach z dwoma białymi pasami. Otrzymujemy pełną trzyletnią gwarancję lub 36000 mil, która całkowicie pokrywa się z gwarancją Forda. Tym samym Hennessey traktowany jest jako nadworny tuner. Jest to bardzo gorący produkt, którego powstanie tylko 19 sztuk. Każdy będzie miał na desce rozdzielczej i silniku tabliczkę z własnym numerem seryjnym. Do każdego pojazdu będzie dostarczany osobiście napisany list z gratulacjami od Johna Hennessey. HP przyjmuje już zamówienia na Heritage Edition.

Cena w USA zaczyna się od $89500

 

 

Camaro SS Vs Mustang GT

Unpublished

 

Chevrolet Camaro SS Vs Ford Mustang GT: Który jest lepszy?

W Świecie Muscle Carów, nie ma większych rywali niż Mustang i Camaro.
Sięgając późnych lat 60tych stawiano je w jednej lini startowej wyścigów Dragster Race od wschodniego do zachodniego wybrzeża USA, aby zobaczyć, które V8 jest mocniejsze oraz spekulowano który jest ładniejszy. Od tamtych czasów oba auta zmieniły się znacznie. Oba są większe, bezpieczniejsze i mają więcej nowinek technicznych niż kiedykolwiek wcześniej. Zarówno Ford jak i Chevrolet oferuje małe cztero-cylindrowe silniki dzięki czemu stały się oszczędniejsze, a dzięki technologi mają i tak więcej mocy niż spotykano w latach 60tych. Także oba samochody mają doładowane kompresorem silniki Supercharged o mocy, o której w latach 60tych nikomu się nawet nie śniło.
Obecnie oferowane są w licznej wersji wyposażenia, z różnymi wykończeniami wnętrza, w opcji mamy wiele pakietów stylistycznych jak i Performance. Sposobów na indywidualizację każdego z nich jest naprawdę wiele. Jedna rzecz jest niezmienna od lat: Gdzieś w gąszczu oferowanych silników, są wielke, bulgoczące wolnossące V8, które tylko czekają aby spuścić je z ryzów… Wśród Camoro jest to SS. Wśród Mustangów GT. Ale który z tych mocarnych Musce Carów jest lepszy? W bezpośrednim zestawieniu obu silników wyłonienie zwycięzcy jest trudne. W Mustangu jest to 5.0-L Coyote V8 które dostarcza 460 koni mechanicznych oraz 420 Nm momentu obrotowego. Chevy Camaro oferuje 5 koni mechanicznych mniej niż Ford ale jego 6.2-L V8 oferuje większy moment obrotowy 455 Nm i to w całym zakresie obrotów. Oba samochody mają podobne przyśpieszenie od 0-100 km/h w granicach 4 s, jednak jest odrobinę bardziej odczuwalne w Camaro z racji większego momentu obrotowego. Oba są oferowane zarówno z 6-cio biegową manualną skrzynią biegów jaki i 10-cio biegowym automatem. Bez wątpienia lepszym wyborem jest automat (lepsze przyśpieszenie 0-100 km/h), mimo tego, że generuje dodatkowe koszty. Dziwnym trafem oba koncerny oferują ten sam 10-cio biegowy automat. Ford zaprojektował bardzo wydajną i nowoczesną skrzynię biegów i udostępnił GM na zasadzie technologicznej umowy. Spowodowało to rzadko spotykany przypadek gdzie GM i Ford oferują w samochodach, które są odwiecznymi rywalami, tą samą skrzynię biegów bez żadnych różnic wpływających na osiągi auta.
Pomimo, że Camaro ma większą pojemność, to Mustang ma większy apetyt na paliwo. Przy projektowaniu potężnych i mocnych Musce Carów zużycie paliwa nie jest najważniejszym parametrem nad którym skupiają się inżynierowie ale jest jednym z powodów, dla których Camaro SS może rościć wyższość nad Mustangiem. Podsumowując pod maską mamy niewielkie różnice. Pomijając małą rozbieżność w spalaniu i 5 marnych koni mechanicznych, oba Muscle Cary mają podobne osiągi.

Co natomiast jeżeli chodzi o wnętrze? Tam mamy dwa różne oblicza. Ford oferuje bardziej konserwatywne podejście, natomiast wnętrze Camaro ma bardziej nowatorski kokpit. Oba pojazdy posiadają przed kierownicą 8-mio calowy ekran dostarczający informację połączoną z rozrywką po środku, zegary analogowe po bokach. Na tym podobieństwa się kończą. Wnętrze Mustanga wygląda jakby było usportowioną wersją znanego z F150. Wnętrze Camaro wygląda nowocześniej oferuje bardziej indywidualny nie kojarzące się z innym modelem design. Mamy kierownice obszytą alcantarą, wklęsłe przełączniki oraz okrągłe otwory wentylacyjne położone nisko na wysokości skrzyni biegów chroniąc dłonie kierowcy przed zimnem. Taki design nie jest dla każdego ale Camaro wydaje się krokiem w przyszłość, natomiast Mustang uporczywie stara się nie ugodzić nikogo. Podsumowując brakuje trochę finezji.
W jednym Camaro traci na rzecz Mustanga, a mianowicie jest to widoczność. Linie okien w Camaro są położone ekstremalnie wysoko, przez co mamy gorszą widoczność przez maskę oraz większe martwe punkty. Nie pomaga tu nawet lepsza 8-mio stopniowa regulacja ustawień fotela (2 położenia więcej niż w Mustangu). Niżsi kierowcy mogą się czuć mniej komfortowo prowadząc Chevroleta. Podstawowa wersja Mustanga GT kosztuje w USA $37,995, podczas gdy Camaro SS to wydatek $39,995. Camaro oferuje kilka przydatnych dodatków usprawiedliwiających te $2500 różnicy. Są to hamulce Brembo oraz Infotainment wspierający Apple CarPlay i Android Auto. Poza tym mamy do dyspozycji więcej slotów USB. Sytuacja zmienia się diametralnie gdy chcemy dodać pakiet Performance. Wydając dodatkowe $7000 w obu pojazdach otrzymujemy magnetyczne zawieszenie, stabilizatory poprzeczne, większe hamulce Brembo oraz jeszcze inne ekstrasy. Camaro dostaje rajdowe fotele RECARO oraz wyświetlacz HeadUp, podczas gdy w Mustangu otrzymujemy opony Michelin Sport Cup 2, większe 19 calowe obręcze, oraz zawieszenie które zmienia wielkiego i niezdarnego Muscle Cara, w samochód mogący się legitymować sportowym rodowodem (SS wymaga do tego dodatkowego pakietu 1LE). W odróżnieniu do Camaro, Mustang ma w zanadrzu Driver Assist Package w którego skład wchodzą aktywny tempomat, asystent pasa ruchu oraz automatyczne światła długie. W Camaro dostaniemy również niektóre z tych rzeczy ale tylko w wersji 2SS, a to podnosi cenę bazową do $43000 i wciąż nie oferuje kilku z wyśmienitych dodatków z pakietu 1LE Performance, które zmienia Camaro w torowego bojownika.

Ostatecznie, odrzucając subiektywne upodobania oraz różnice w parametrach oraz wyposażeniu. Jeżeli zamierzacie wydać $50000 Mustang będzie oferował więcej i dostaniemy wóz nadający się do ostrej jazdy (Do Camaro musimy dopłacić dużo więcej), natomiast jeżeli chcecie kupić jak najtaniej mocne V8, bazowe Camaro wygrywa. Pamiętajcie jednak, że w tym przypadku ostra jazda po krętej drodze może skończyć się fiaskiem😉

 

 

Nasza kolejna realizacja- Corvette Z06 Convertible

Piękna i piekielnie mocna Corvette Z06 w wersji bez dachu trafi niebawem do naszego klienta. Jest to najbogatsza wersja wyposażenia 3LZ z silnikiem LT4 Supercharged. Czyli doładowana komperesorem 6.2 V8, której brzmienie powoduje gęsią skórkę...sealed

2019 RAM JUŻ NIEBAWEM U NAS!!!

Już niebawem będzie u nas 2019 RAM Big Horn. Jest to najnowsza, kolejna generacja, która niedawno weszła do sprzedaży. Płynie do nas nieuszkodzony i już teraz możemy go zaoferować. Został dodatkowo doposażony w 22 calowe polerowane felgi, występujące jako opcja w modelu LIMITED. Zainteresowanych prosimy o kontakt z nami.

 

Trzy symbole Ameryki w jednym ujęciu

Unpublished

Trzy symbole Stanów Zjednoczonych w jednym przypadkowym ujęciu. Tak mi się kojarzyła Ameryka za czasów dzieciństwa. Flaga USA, jeden z najważniejszych symboli tego młodego kraju. Dumnie powiewa na masztach, często wyższych od naszych wieżowców i to w prowincjonalnych miasteczkach. Dynie, czyli popularne pumpkins, w okresie jesiennym są wszędobylskie . Można je spotkać praktycznie w każdym domostwie, na ulicach i wystawach. Natomiast w okresie Halloween ożywają i dostają nowego oblicza🎃 Oraz Corvetta...😃 Amerykański supersamochód, który spędzał sen z powiek niejednemu podrostkowi i niejedna dorastająca Panna marzyła o przejażdżce tym sportowym Coupe, bądź Cabrio. Czas biegnie, Świat się zmienia... Motoryzacja w pogoni za nowinkami technicznymi i pod presją Zielonych, zniewieściała... Tak, pozwolę sobie na takie porównanie. Mamy naładowane elektroniką, nie do końca niezawodne pojazdy napędzane bardzo wydajnymi i „pozornie” mocnymi silnikami...Stop. No właśnie tu zaczyna się zgrzyt. Raczej małymi jednostkami doładowanymi kilkoma agregatami i wstrzykującymi paliwo z taką precyzją i siłą, że współgranie tych wszystkich elementów ze sobą kończy się często wizytą w serwisie... W najlepszym przypadku...
Gdzieś w tej całej pogoni i pod naciskiem Zielonych, zatracono to co najważniejsze. Czystą frajdę i emocje płynące z prowadzenia Supersamochodu.
I tutaj pole do popisu mają amerykańskie koncerny. Tam ciągle można pozwolić sobie na więcej. Wszędobylski downsizing również tam dotarł, ale jednak w mniejszym stopniu. Potężne V8 ciągle dudnią na ulicach, a moce silników osiągają astronomiczne wartości dochodzące już do czterocyfrowych. Mamy oczywiście europejskie supersamochody, którym nic nie można zarzucić...poza ceną. Tymczasem za Oceanem obudzono się z letargu i ruszono z kopyta. No i mamy takie modele jak Corvette C7, ostatnio w najmocniejszym wydaniu ZR1. Dodge Challengera Hellcata no i oczywiście Demona, Shelby GT500. Nowe Camaro ZL1, które z pakietem torowym 1LE namieszało trochę na scenie motoryzacyjnej... No i oczywiście amerykańskie Pickupy z V8 pod maską, które całkiem dobrze sprawdzają się jako pojazdy wielozadaniowe. A za sprawą ich prostoty konstrukcyjnej i niezawodności, idealnie współpacują z instalacjami LPG.
Cały ten pakiet emocji dostajemy za rozsądne pieniądze😀 Aaa...Odnośnie designu wnętrza i jakości wykończenia. Jest dużo lepiej, stwierdzę nawet, że jest dobrze😉 I będzie jeszcze lepiej, bo pasjonatów prawdziwej motoryzacji jest coraz więcej. Tak jak pojazdów od Wuja Sama na europejskich drogach...

Radość naszego klienta :)

Tak wygląda radość naszego klienta :)
Nowy posiadacz RAMa z okazji zakupu zrobił kilka popisowych kółeczek swoją nową "zabawką".

Zobacz film

 

 

 

Zastosowanie RAMA jest bardzo wszechstronne

Nasz klient wykorzystuje swojego RAMA do wielu zadań. Branża budowlana idealnie sprawdza się dla tego wielozadaniowego pojazdu. Luksusowy LARAMIE zawiezie komfortowo na wakacje, jak również sprawdza się w codziennej pracy. RAM sprawdza się również jako auto rekreacyjne i rodzinne. Kabina oferuje naprawdę dużo miejsca. Do tego dochodzi mocne i relatywnie oszczędne V8...miło bulgocze i potrafi dostarczyć dużo emocji gdy tego chcemysealed

Ostatnie szlify

LARAMIE BLACK

Ostanie chwile przed wydaniem BLACK'a klientowi. Napisy reklamowe i inne aranżacje wykonujemy we spółpracy z naszym kolegą z R33 Car Wrap & Designcool

DODGE RAM TROCHĘ HISTORII

Unpublished

Dodge Ram to samochód, zaliczany do segmentu typu Pickup. Zadebiutował w 1981 roku. To jeden z najsłynniejszych i najlepiej sprzedających się modeli tego typu w swojej klasie. Zastąpił przestarzałą już konstrukcję Dodge D Series. Po premierze bardzo szybko zdobył popularność, w głównej mierze na rynku amerykańskim. Występuje w kilku wersjach nadwoziowych, z krótką oraz długą kabiną, a także w pełnej zabudowie CARGO VAN. Powstały do tej pory cztery generacje. Pierwsza produkowana była od 1981 do 1993, druga od 1994 do 2002, trzecia od 2002 do 2009, oraz czwarta od 2009 do 2018. Obecnie debiutuje najnowszy model. Model RAM trzykrotnie zdobył prestiżowy tytuł TRUCK OF THE YEAR w plebiscycie amerykańskiego magazynu "MOTOR TREND". Usportowioną wersję tego pickup'a stanowi Model RAM SRT-10 zbudowany na bazie trzeciej generacji.

 RAM SRT-10

 

 

 

DOWÓZ DO KLIENTA

Po wcześniejszym uzgodnieniu jest możliwość abyśmy dostarczyli zakupiony samochód prosto do klienta:)

PUNISHER trafił we właściwe ręce:)

Zadowolony klient, który postawił na swoim i do końca walczył z biurokracją banków oderwaną trochę od rzeczywistości...Oby ten Funcar cieszył każdego dnia;)

 

 

 

CONTACT

We are waiting for you

 

 

 

 

COLUMBUS
Krzysztof Dokładański

ul. Bolesława Śmiałego 3
48-300 Nysa
woj. opolskie
Poland

e-mail: columbus.dok@gmail.com



 

columbus.dok@gmail.com

tel. +48 694 777 692

 

     

  

 

The best cars
from USA and UE

© 2018 COLUMBUS Krzysztof Dokładański. All Rights Reserved